SALGSVILKÅR

BETALING

Koala Barneklær AS kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra vårt lager, til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan Koala Barneklær AS reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Fakturatjenesten til Koala Barneklær AS er Klarna, det er ikke mulig å velge betalingsløsning der Koala Barneklær AS fakturerer kjøper direkte.


FRAKT

Fri frakt på alle bestillinger over 499 kroner. For bestillinger under 499 kroner, har du 3 alternativer. Velger du alternativet "Gratis hjemkjøring for levering i Tønsberg", tar vi kontakt med deg og avtaler tidspunkt for når vi kommer innom. Alternativet "Pakke i postkassa"  koster 39 kroner, og vil si at pakken blir levert rett i postkassen din så fremt det er plass - og uten sporing. Alternativet "Pakke til hentested" er med sporing, og koster 79 kroner. 

Alle prisene i vår nettbutikk er oppgitt i NOK og inkluderer mva. Vi benytter Bring/Posten som transportør. Pakker som ikke blir hentet og dermed kommer i retur til oss vil bli trukket med et gebyr på 149 kroner.

Husk at du er ansvarlig for returen både ved bytting, reklamasjon og ved returnering frem til vi har mottatt pakken. Ta derfor vare på kvitteringen når du leverer pakken på posten. Returer skal leveres på samme sted som du hentet pakken.


LEVERING

Levering er skjedd når kjøperen, eller dennes representant, har overtatt tingen.Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal Koala Barneklær AS levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.


BYTTE

Du har 30 dager på å bestemme om du vil beholde varen eller ikke. Vi betaler frakten dersom du ønsker å bytte en vare hos oss. Legg inn en ny bestilling selv i nettbutikken, dette for å sikre at vi har det du vil bytte til på lager. Bestill varen og send den andre varen i retur med returskjemaet du fikk tilsendt med pakken. Når vi har mottatt varen får du pengene tilbake for varen du sendte i retur, pluss fraktkostnadene for den nye bestillingen.

 

REKLAMASJON

Dersom du oppdager en feil eller mangel på varen du har mottatt av oss oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss så fort som mulig. Ta et bilde av varen og send en mail til hei@koala.no med bilde og forklaring. Vi hjelper deg så fort vi kan. Ved godkjent reklamasjon får du varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i pris, avhengig av feil og omfang. Få alltid godkjent din reklamasjon på mail før du sender varen tilbake til oss. Bruk returskjemaet du fikk tilsendt med bestillingen, vi betaler selvsagt returkostnadene ved reklamasjon.

 

ANGRERETT

Fra dagen du mottar bestillingen har du 30 dager angrerett. Varen må være ubrukt og merkelappen må henge på. Varen skal sendes i retur i sin originale emballasje. Det er derfor lurt å beholde originalemballasjen til du har bestemt deg for å beholde varen. Fyll ut angrerettskjemaet som du finner her, og send pakken med returskjemaet du fikk tilsendt av oss. Vi dekker returen, gi oss beskjed på hei@koala.no så sender vi deg sendelapp.

Dersom du har bestilt flere bestillinger og ønsker å returnere flere varer fra ulike bestillinger er det viktig at varene returneres hver for seg med tilhørende returskjema. Du kan sende flere varer i samme pakke, så lenge de tilhører samme ordre.


KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til Koala Barneklær AS innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

 

Ta kontakt med oss på hei@koala.no dersom du har spørsmål angående våre salgsbetingelser. Vi hjelper deg gjerne!